Saturday 9 November 2013

De toamnå tarzie

 A trecut, iar, o perioadå destul de mare de tåcere pe blog. Asta se intamplå cand am prea multe proiecte, iar timpul ( da, må vait mereu :D) nu-mi este prieten. Este foarte adevårat cå, uneori må invart aiurea in ore si mai mult stric sau zåpåcesc tot ce-i in jurul meu, inså in felul åsta imi pun ordine in idei :)
  In luna Dec. o så fac un an de cand am reinceput munca la grådinitzå, inså nu a fost asa cum mi-am imaginat. Tranzitzia de la nord la sud, pe langå acei 1200km., fiind si un dialect destul de bogat in cuvinte total diferite de ceea ce se vb. in Oslo. Asa cå, vorbind cu acel dialect multzi copii nu må intzelegeau si trebuia så-mi stresez creierul så vb. lb. originalå ( am så mai revinå la subiectul munca mea). Apoi mai este si fizioterapia martzea si joia, iar in fiecare luni merg la cursuri de Taijiquan :) Si pe langå toate astea mai am si un sotz care in timpul liber, stå så caute bilete pt. escapade de weekend in diferite  orase ale continentului nostru, sau plecåm cu masina de dormit prin frumoasa naturå a Norvegiei. Vara 2014 am plecat cu masina de dormit panå in Turcia, via Ro. si intoarcere prin Grecia, Italia ... Nu a fost precum planul :D , am avut multe obstacole, bugetul depåsit cu (ametzitor de) mult si foarte obositor, dar a fost cu invåtzare de minte ;) Cand sunt veri (anormal de) cålduroase in toatå Scandinavia, eu una nici nu am chef så plec in alte tzåri. Pt. cå, sunt atatea locuri foarte frumoase de vizitat aici, iar frumusetzea si linistea naturii , calmul oamenilor, sigurantza si curåtzenia locurilor este exact de ce am nevoie in concediu. Asa cå, dupå un maraton de douå såptåmani, cu destinatzia Turcia, am revenit pt. o zi si am refåcut bagajul pt. ultima såpt. a concediului cu destinatzia Laponia Suedezå, unde a fost mai multå bålåcealå si soare decat in Turcia. Dar de, asta a fost dorintza juniorului si noi (gresind) ne-am conformat :) cu toate cå eu (exact in acea perioadå am schimbat prefixul cu 4 in fatzå) doream de mult timp un alt intinerariu.
 Toamna a inceput cu mult soare si temperaturi foarte ridicate panå acum trei såptåmani, cand ploile au inceput så-si facå de cap ( prin unele zone, mai de sud, chiar searioase ravagii) si temperatura scåzand drastic. Datoritå incålzirii globale, aici in nordul EU temperaturile au fost in fiecare anotimp, din ultimii ani, cu cel putzin 2-3 grade mai ridicate.  Aceste schimbåri nu aduc bine. Poate legat de schimbåri este si faptul cå, la mine la muncå din luna Sept. a intrat virusul Varicelei pe uså si panå acum din 18 copii au reusit så fie afectatzi 16, iar de vineri am fost si eu trecutå pe listå ( cu toate cå mama mea sustzinea cå am fåcut copil fiind si cå nu se poate face de  2x, Dr. a spus cå virusii fiind intr-o continuå schimbare, face ca anticorpii så nu-i mai recunoascå, astfel cå...).
 Toamna supele sunt favorite in meniul zilnic, eu uneori consumand si la cinå. Datoritå conditziei fizice, aståzi am avut o  supå foarte groaså cu spånåcel, piept de pui si paste integrale, iar restul ...
 
 
 
fam. au mancat si falafel in lipie, ambele fåcute

in caså. Asta pt. cå soarele nu a vrut så se arate, fiind contrariul celor anuntzate la starea vremii

Iar pe searå am fost servitå cu felii de paine unse cu brazå de caprå, smochine fripte si deasupra multå miere. Eu avand de ieri pe tot corpul eruptzie, incluzand gura si in jos pe gat, nu prea am reusit så månanc. Cu mancare bunå si dragostea celor din jur sunt pe cale så dobor febra, durerile de cap si gustul amar al bolii 😉
Numai bine si sånåtate cititorului ☺️

No comments: